Mange snakker om teambuilding som ei viktig forutsetning for at ei bedrift skal lykkast og at ein skal oppnå gode resultater og eit godt arbeidsmiljø. Når vi snakker om teambuilding, tenker vi gjerne på dei gongane i året der vi møtast utan om arbeidsplassen, for å ha kjekke opplevingar i lag. Det kan vere å samlast rundt gode måltid heime eller på restaurant, gå fjellturar i lag eller prøve paintball eller bowling.
Dette er alltid kjekt og noko som dei fleste set stor pris på, og ser fram til.
Men det er ikkje slik at dersom vi gjer desse tinga i lag- så får vi gode resultat og eit godt arbeidsmiljø i vår barnehage.
Vi trur at det å gjere noko sosialt saman med dei vi jobber tett med i kvardagen kan bidra til auka motivasjon og eit godt arbeidsmiljø, men det er ikkje nok å gjere berre dette og tru at ein nødvendigvis skal oppnå godt teamarbeid og oppnå gode resultater.
I organsasjonspsykologien definerer man eit team som ei gruppe menneske som jobber mot felles mål og som er gjensidig avhengig av kvarandre. Dersom eit av teammedlemmane svikter, vil det gå ut over resten av teamet og sjansen for måloppnåing svekkast (Tor Åge Eikerapen)
Vi som arbeider her i barnehagen veit at det å utvikle eit godt team, som samarbeider for å oppnå gode resultat, krev så mykje meir...
TILLIT: Vi arbeider tett på kvarandre i barnehagen. Det er viktig at vi som arbeider her har ei grunnleggende tru på at dei andre i teamet vil deg vel, og at alle er kompetente til å løyse sine oppgåver. Vi må stole på kvarandre og at alle tek sin del av arbeidet. Det å bygge tillit i gruppa kan vere krevjande både mentalt og emosjonelt fordi det fordrar at ein eksponerer sin sårbarheit for resten av personalgruppa.
"Den form for overfladisk tillit som vert oppnådd utan å eksponere sårbarheit, vil ikkje tåle det presset eit team før eller seinare vert utsatt for."(Patrick Lencioni)
KONFLIKTAR: Mot til å vere uenige bygger på tillit. Vi har tru på at det å våge å ta diskusjoner og vere uenige er ein føresetnad for å skape utvikling i barnehagen.
FORPLIKTELSAR: Det er viktig at vi i det daglege arbeidet vårt makter å sette eigne behov til side, og at vi er lojale mot dei beslutningane som vert tatt i teamet, sjølv om vi nødvendigvis ikkje er emosjonelt einige.
ANSVAR: Dersom vi skal oppnå dei felles måla som vi set oss, må alle tilsette ta ansvar, uavhengig av stilling i barnehagen. Vi har alle eit ansvar for å gi tilbakemeldingar til kvarandre dersom nokon av oss ikkje lever opp til dei felles standardane for prestasjon eller atferd som teamet vårt har vorte einige om.
RESULTAT: Visjon og felles mål for prosjekt, utviklingsarbeid og det generelle arbeidet i barnehagen er viktig. Dersom teamet vårt er prega av at"vi gjer så godt vi kan" og ikkje har forventningar til resultat og mål, trur eg heller ikkje at vi som team kan nå måla våre.
Dersom ein ønker å skape eit effektivt team, må du vere i stand til å jobbe systematisk, langsiktig og prosessuelt for å utvikle ein teamkultur som er prega av tillit, fråver av konfliktskyhet, forpliktelse til felles avgjerdsle, ansvarliggjering og tydelege forventninger til resultat Da held det ikkje med sporaniske byturer, paintball eller å ete mat i lag på fine restauranter. (Tor Åge Eikerapen)
Likevel er det viktig for personalet i barnehagen å ha uformell tid i lag. Tid til å bli betre kjend med personen bak stillinga som assistent, kjøkkenhjelp, pedagog eller styrar. Tid til å få snakke om ting som opptek oss, tid til å vise at vi bryr oss om korleis dei som vi arbeider så tett med, i ein hektisk kvardag, har det. Tid til å eksponere sårbarheit.
Men også tid til å utfordre eigne grenser, latter, humor og glede!
Dette er utvilsamt med på å skape gode relasjonar og auka motivasjon, som igjen bidreg til eit godt arbeidsmiljø!!
"I once asked Steve Jobs, you know, what Product are you the proudest of. And I thought he might say the ipod or the iphone or the ipad, whatever, the Mac. And he said, you know, making a product is hard but making a team that can continually make Products is even harder." - Walter Isacsoon
Dette er alltid kjekt og noko som dei fleste set stor pris på, og ser fram til.
Men det er ikkje slik at dersom vi gjer desse tinga i lag- så får vi gode resultat og eit godt arbeidsmiljø i vår barnehage.
Vi trur at det å gjere noko sosialt saman med dei vi jobber tett med i kvardagen kan bidra til auka motivasjon og eit godt arbeidsmiljø, men det er ikkje nok å gjere berre dette og tru at ein nødvendigvis skal oppnå godt teamarbeid og oppnå gode resultater.
I organsasjonspsykologien definerer man eit team som ei gruppe menneske som jobber mot felles mål og som er gjensidig avhengig av kvarandre. Dersom eit av teammedlemmane svikter, vil det gå ut over resten av teamet og sjansen for måloppnåing svekkast (Tor Åge Eikerapen)
Vi som arbeider her i barnehagen veit at det å utvikle eit godt team, som samarbeider for å oppnå gode resultat, krev så mykje meir...
TILLIT: Vi arbeider tett på kvarandre i barnehagen. Det er viktig at vi som arbeider her har ei grunnleggende tru på at dei andre i teamet vil deg vel, og at alle er kompetente til å løyse sine oppgåver. Vi må stole på kvarandre og at alle tek sin del av arbeidet. Det å bygge tillit i gruppa kan vere krevjande både mentalt og emosjonelt fordi det fordrar at ein eksponerer sin sårbarheit for resten av personalgruppa.
"Den form for overfladisk tillit som vert oppnådd utan å eksponere sårbarheit, vil ikkje tåle det presset eit team før eller seinare vert utsatt for."(Patrick Lencioni)
KONFLIKTAR: Mot til å vere uenige bygger på tillit. Vi har tru på at det å våge å ta diskusjoner og vere uenige er ein føresetnad for å skape utvikling i barnehagen.
FORPLIKTELSAR: Det er viktig at vi i det daglege arbeidet vårt makter å sette eigne behov til side, og at vi er lojale mot dei beslutningane som vert tatt i teamet, sjølv om vi nødvendigvis ikkje er emosjonelt einige.
ANSVAR: Dersom vi skal oppnå dei felles måla som vi set oss, må alle tilsette ta ansvar, uavhengig av stilling i barnehagen. Vi har alle eit ansvar for å gi tilbakemeldingar til kvarandre dersom nokon av oss ikkje lever opp til dei felles standardane for prestasjon eller atferd som teamet vårt har vorte einige om.
RESULTAT: Visjon og felles mål for prosjekt, utviklingsarbeid og det generelle arbeidet i barnehagen er viktig. Dersom teamet vårt er prega av at"vi gjer så godt vi kan" og ikkje har forventningar til resultat og mål, trur eg heller ikkje at vi som team kan nå måla våre.
Dersom ein ønker å skape eit effektivt team, må du vere i stand til å jobbe systematisk, langsiktig og prosessuelt for å utvikle ein teamkultur som er prega av tillit, fråver av konfliktskyhet, forpliktelse til felles avgjerdsle, ansvarliggjering og tydelege forventninger til resultat Da held det ikkje med sporaniske byturer, paintball eller å ete mat i lag på fine restauranter. (Tor Åge Eikerapen)
Likevel er det viktig for personalet i barnehagen å ha uformell tid i lag. Tid til å bli betre kjend med personen bak stillinga som assistent, kjøkkenhjelp, pedagog eller styrar. Tid til å få snakke om ting som opptek oss, tid til å vise at vi bryr oss om korleis dei som vi arbeider så tett med, i ein hektisk kvardag, har det. Tid til å eksponere sårbarheit.
Men også tid til å utfordre eigne grenser, latter, humor og glede!
Dette er utvilsamt med på å skape gode relasjonar og auka motivasjon, som igjen bidreg til eit godt arbeidsmiljø!!
"I once asked Steve Jobs, you know, what Product are you the proudest of. And I thought he might say the ipod or the iphone or the ipad, whatever, the Mac. And he said, you know, making a product is hard but making a team that can continually make Products is even harder." - Walter Isacsoon
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar