Realfag er morosamt og aktuelt for barn i barnehagealder fordi realfagsaktiviteter tek utgangspunkt i barna sine spørsmål, undring, og nyfikne om verda som omgir dei. Å jobbe med realfag i Tusenfryd håper vi skal påverke barnet si kognitive utvikling, allsidig tenketrening og utvikle språket.
I barnehagen er realfag i hovudsak forankra i fagområda : Antal, rom og form, Natur, miljø og teknikk.
Den kreative dimensjonen står sentralt i realfagspedagogikken. Å forholde seg til realfagsspørsmål forutsetter undring, nyfikne, observasjon, formulering av spørsmål, foestilling, hypotesedanning og aktiv eksperimentering. Kreativitet og aktiv læring bidreg til å skape kreative mennesker. (Davis,2011)
Realfag, forsking og leik har fleire ting felles:
- At dei bygger på indre motivasjon
- At virksomheita er tilstrekeleg i seg sjølv
- At ein i virksomheita tester, eksperimenterer og finn på nye ting
(Moser & Sanner, 2006)
I Tusenfryd tenker vi at læring av dei naturvitenskaplege prinsippa og innsikt ikkje skal skje gjennom formidlig, men gjennom samspel og eksperimentering, diskursjon og foreløpig forståing.
Det er ikkje meininga at vi vaksne skal overføre eksisterande kunnskap, men at barna i eit samspel med andre barn og vaksne sjølve skal konstruere kunnskap.
Som pedagogar skal vi fokusere på barna si naturlege nyfikne og skape rom for deira undring. Når vi gjer det ser vi at det i kvardagen oppstår mange situasjonar som dannar utgangspunkt for realfagsaktivitetar. Små barn sine handlingar kan verke planlause og tilfeldige. Men når vi stopper opp og observerer ser vi at barnet ofte er i gang med ei naturvitenskapleg undersøking.
Dette bildet er lånt fra Vårtun barnehage som vart vinner av "Årets forskerfrøpris" 2015, for sitt vannleikprosjekt med rørystem og pumper, i et uteområde som stimulerer til aktivitet og undring.
Juryen sa mellom anna:
« Barnehagen presenterer et uteområde som er i endring og utvikling, med stadig nye innslag som stimulerer barnas utforskertrang og oppdagerglede. (…)Arbeidet viser mange eksempler på hvordan barnehagen har tilrettelagt for eksperimentelle og utforskende leker ute. Dette er gode naturfaglige arbeidsmåter. Gjennom slike opplevelser og erfaringer kan barna få innsikt i og forståelse for grunnleggende naturfaglige emner og problemstillinger. (…)»
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar