SIDER

16.08.2023

INTERNASJONALISERING KNYTT TIL SYSTEMATISK OG MÅLRETTA SPRÅKARBEID I BARNEHAGEN


Stranda kommune har vi stor grad av arbeidsinnvandring, særleg frå Litauen og Polen. I tillegg er det venta fleire Ukrainske flyktningar til kommunen. Dette gjer at personalet i barnehagen har behov for meir kunnskap og forståing og ei internasjonal orientering rundt det pedagogiske arbeidet.

Frå statleg hald er det ei auka satsing på internasjonalisering i høve auka kompetanse for tilsette i barnehagar og skular. Det er eit utdanningspolitisk mål at fleire bruker internasjonalt samarbeid aktivt som eit verkemiddel for auka kvalitet og måloppnåing i barnehagen sitt arbeid og satsingsområde.  

Livet i barnehagen blir stadig meir internasjonalt, og vi ser det som viktig å førebu personalet vårt på denne verklegheita. For å møte framtida må vi investere i å gi barn og personale ei internasjonal orientering.



Tusenfryd barnehage har dette barnehageåret ei ekstra satsing på "Systematisk og målretta språkarbeid i barnehagen", med særleg fokus på fleirspråklege barn. Vi har oppretta ei prosjektstilling som  «språkpedagog» som no har hovudansvar for gjennomføring av det systematiske og målretta språkarbeidet. Marita har allereie starta i prosjektstillinga og er i gang med arbeidet.



Vi ønsker å finne gode måtar å styrke dette arbeidet på i framtida. Arbeidet med satsingsområdet må sjåast i samanheng med arbeid med «Tidleg innsats» for å ivareta det aukande talet på minoritetsspråklege barn i barnehagar og skular.

I barnehagen skal dei tilsette samarbeide tett med alle foreldre. Foreldra er ein viktig ressurs for pedagogen i deira arbeid med fleirspråklege barn. Kvaliteten på det pedagogiske profesjonsarbeidet vert heva når pedagogen får kjennskap til kulturelle praksisar i heimen. Vi må skape ein felles forståing for kva innhaldet i barnehagen skal vere. Pedagogisk arbeid i barnehage artar seg forskjellig i ulike kulturar. Det å sjå og lære meir om andre kulturar sitt syn på barn og barndom, tenker vi er viktig.

Tusenfryd barnehage har i første omgang oppretta kontakt med polske barnehagar som vi skal besøke på ein studietur til Polen i september 2023


Systematisk og målretta språkarbeid i barnehagen

For barnehageåret 23/24 er satsingsområde i Tusenfryd «Systematisk og målretta språkarbeid i barnehagen». Som ein del av dette arbeidet skal det gjennomførast systematisk språkarbeid med alle barn. På Solsikka og Løvetanna (2-5 år) vil ein del av språkarbeidet skje i språkgrupper. Nokre barn vil delta sporadisk, mens andre vil få eit hyppigare tilbod alt etter den enkelte sitt behov.

Arbeidet i språkgruppe vil skje til faste tider og det vil vere Marita som har ansvar for planlegging og gjennomføring av desse gruppene. 

Kva er ei språkgruppe?

  •  Språkgruppe er ei gruppe med 2-4 barn, som får ekstra språkstimulering saman med ein pedagog.
  •  Gjennom systematisk kartlegging og oppfølging vil barna vidareutvikle sine språklege ferdigheiter og gi det beste utgangspunkt for ei adekvat språkutvikling.
  • Tilbodet i Tusenfryd vil rette seg til barna på Løvetanna og Solsikka, altså barn i alderen 2-5 år.

Kvifor har vi språkgruppe?

  •    For å styrke barna sine språkferdigheiter.
  •    Systematisk språkarbeid vil fremje både ordforråd og språkleg forståing.
  •   Eit godt ordforråd gir barna eit betre grunnlag for deltaking i leik, og i all             kommunikasjon med andre barn og vaksne.
  •  Gode språkferdigheiter vil gi barnet betre moglegheiter til å meistre skulekvardagen.

Korleis jobbar vi med språkgruppe?

  •   I gruppene har ein fokus på omgrepstrening, språkforståing, fonologi, munnmotorikk.
  •  Barnet får delta i morosame aktivitetar som er kjende i barnehagekvardagen. For       eksempel ved     bruk av språkesker, eventyr, spele spel, lese og samtale om bøker,   synge songar, rim, regler, m.m.
  •  Barnet deltek i ei språkgruppe saman med andre born, i rolege omgivnader for å kunne ha mest mogleg merksemd på språkarbeidet.
  • Dei tilsette på avdelingane får rettleiing frå språkpedagogen for å kunne vidareføre aktivitetane på avdelinga der barnet går.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar